…, jo arī mēs mācāmies! Un daudz, un nepārtraukti – gan viens no otra, gan lasot atbilstošu literatūru, pētot metodiskos materiālus gan izdevniecībās, gan pieejamo bezgalīgajās interneta dzīlēs!
Kursi – tas ir vēl viens pašizglītošanās veids, kas dod katram pedagogam nepieciešamās un tajā brīdī varbūt iztrūkstošās zināšanās un prasmes, jo pasaule tagad ir tik ļoti mainīga un strauja! Dokumentētajos kursos (ar kursu apliecībām) pagājušajā mācību gadā esam kopā ieguvuši 1315 stundas zināšanu (gandrīz 55 diennaktis nepārtrauktā režīmā kāds kaut ko mācās). Tas nav uz mācību stundu rēķina, tie ir skolēnu brīvlaiki, tās ir brīvdienas un darba dienu vakari. Bet vēl jau ir ļoti daudz dažādu tiešsaistes semināru, informatīvu sapulču, skolotāju iknedēļas sēdes piektdienu agros rītos – par to varam atrast informāciju tikai kopā ar pedagogu pašķirstot pagājušā mācību gada plānotājus un izskatot skolas darba plānus. Bet kas to var saskaitīt?
2020./2021.mācību gadā skolotāju profesionālā pilnveide (ar kursu apliecībām):
Baiba Aizupiete | Teātra māksla pamatskolā. Kompetenču pieeja mācību procesa dažādošanai. | 36 stundas 36 stundas |
Dace Bērziņa | Mācāmies mācīties svešvalodas. Mācīšanās lietpratībai valodu jomā, īstenojot mācību saturu “Krievu valoda (svešvaloda)” Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva stunda. | 10 stundas 30 stundas 12 stundas |
Ilga Gablika | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide tehnoloģiju mācību jomas pedagogiem. | 12 stundas 36 stundas |
Beāte Kobilinska | Āra nodarbības skolā. Padziļinātā IT pratība. Mācību procesa organizēšana ar tehnoloģiju palīdzību. Mācīšanās lietpratība, īstenojot mācību saturu veselības un fiziskās aktivitātēs. | 36 stundas 36 stundas 36 stundas 16 stundas |
Andris Liniņš | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. | 12 stundas |
Gunārs Erels | Mācīšanās lietpratībai 7.-9.klasē – starpdisciplinaritāte un mācību priekšmets “Fizika”. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide tehnoloģiju mācību jomas pedagogiem. Pedagoģiskā atbalsta nodrošinājums izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem iekļaujošā vidē. | 36 stundas 36 stundas 12 stundas |
Daiga Meistere | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva stunda. Dejas mācīšanas metodika un aktualitātes koprepertuāra iestudēšanā. | 12 stundas 14 stundas |
Dace Ozoliņa | Starpdisplinārās pieejas ieviešana pedagoga darbā: no teorijas līdz praksei. Agrīnās lasītprasmes pārbaudes sistēma DIBELS Next no sagatavošanas līdz 3. klasei. Montesori audzināšanas un mācību metodes darbā ar sākumskolas vecuma bērniem. | 8 stundas 32 stundas 36 stundas |
Gundega Pētersone | Direktora vietnieka izglītības jomā darbība, sekmējot izglītības kvalitāti vispārizglītojošos mācību priekšmetos. Pirmās palīdzības apmācība. Bērnu nometņu organizēšana un metodika. Digitālās prasmes (personām ar priekšzināšanām) attālināto mācību nodrošināšana. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide tehnoloģiju mācību jomas pedagogiem. | 6 stundas 12 stundas 72 stundas 160 stundas 26 stundas |
Liene Pīlēģe | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva stunda. Studijas LU “Pirmskolas un sākumskolas skolotājs”. | 12 stundas klātiene |
Ritma Timermane | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva stunda. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide tehnoloģiju mācību jomas pedagogiem. | 12 stundas 36 stundas |
Ilze Treifelde | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. | 12 stundas |
Dzintra Upīte | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. Digitālie rīki un tehnoloģijas valodu mācīšanai. Mācīšanas pieredzes motivācija un apguve. Oksfordas izdevniecības informatīvais seminārs. Virtuālā realitāte un mākslīgais intelekts attālināto mācību organizēšanā. Skolotājs pārmaiņu laikā. Bērnu un jauniešu attiecības ar viedierīcēm. Vienaudžu spiediens. Adaptācijas grūtības un neelastīga uzvedība. | 12 stundas 3 stundas 6 stundas 3,5 stundas 1 stunda 5 stundas 3 stundas 3 stundas 3 stundas |
Evija Veide | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. Skolu bibliotekāru seminārs. Studijas LU “Latviešu valodas un literatūras skolotājs”. | 12 stundas 3,5 stundas klātiene |
Saiva Vītola | Pedagogu digitālās lietpratības pilnveide e-vidē par mācīšanās vadības risinājumu un integrēto mākoņpkalpojumu izmantošanu. Tiesību dokumenti izglītības iestādēm. Izglītības iestādes darba aktualitātes 2021. Helsinku Universitātes sertifikāts par mākslīgo intelektu. Komunikācijas meistarības un efektīvas vadības metodes, vadības procesi – slazdi un risinājumi. Digitālās prasmes (personām ar priekšzināšanām) attālināto mācību nodrošināšanai. | 12 stundas 12 stundas 4 stundas 8 stundas 160 stundas |
Aija Ziediņa | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. Bērnu nometņu organziēšanas un vadīšanas kompetenču pilnveide. Pirmās palīdzības apmācība. | 12 stundas 36 stundas 12 stundas |
Linda Villa | Stresa vadības metodes pedagogu ikdienā. | 6 stundas |
Lāsma Sandere | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. Bērnu tiesību aizsardzība. | 12 stundas 8 stundas |
Mārtiņš Šteins | Pedagoģiskās darbības pamati. | 72 stundas |
Justs Liepiņš | Uz skolēna mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda. | 12 stundas |
Alise Koļesņikova | Bērnu tiesību aizsardzība. Mācību procesa organizācija ar tehnoloģiju palīdzību. | 8 stundas 36 stundas |
Indra Ramāne | Bērnu tiesību aizsardzība. Studijas LU “Psiholoģija”. | 8 stundas klātiene |
Dace Zariņa | Uz skolēnu virzīta efektīva mācību stunda. Mūzikas loma izglītības procesā. | 8 stundas 40 stundas |
Citāts no kādiem kursiem: “Nevienu nevar piespiest attīstīties. Attīstība notiek caur personisko vēlmi sevi izaicināt, iziet ārpus komforta zonas un eksperimentēt.” Lai visi, ne tikai skolotāji, meklē un attīsta sevī šo vēlmi!