Projekts “Izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstības programmas “Kontakts” iniciatīvu projektu īstenošana Cēsu novada izglītības iestādēs” Nr. VP2022/3-50
Mūsu jaunās skolēnu pašpārvaldes nākamā aktivitāte projekta “Kontakts” ietvaros bija nodarbība par laika plānošanu.
Darbpilnā pašpārvaldes diena sākās 8:30. Sadalījāmies grupās pa četri un sākām ar gada plāna sastādīšanu. Laiks nemanot paskrēja tik ātri, un mums jau 9:20 pievienojās kouči – Vineta Saulīte un Dainis Zaltans no biedrības JĀdara. Viņi mums pasniedza aktīvu, interesantu un pamācošu nodarbību par laika plānošanu. Vineta iesākumā pastāstīja par cilvēka smadzenēm un tās funkcijām. Vai zināji, ka cilvēkam arī ir reptiļu smadzenes?
Turpinājumā Dainis mums katram iedeva lapu, uz kuras bija uzzīmēts labirints ar uzdevuma nosacījumu, ka jāatrod visātrākais ceļš no punkta A līdz punktam B. Šis bija atjautības uzdevums, jo, paskatoties uz labirintu, mēs sapratām, ka esam jau to darījuši un automātiski ejam šo ātrāko ceļu cauri labirintam. Šajā nodarbībā nebija nepareizu atbilžu uz nevienu jautājumu vai uzdevumu, un arī šajā uzdevumā varēja nonākt no punkta A līdz punktam B visdažādākajās variācijās. Atgriezeniskajā saitē mēs sapratām, ka šis labirints tika atspoguļots kā dzīvē – ne vienmēr ir jāizvēlas ceļš cauri labirintam, bet mēs varam labirintam pāriet pāri vai apkārt.
Šajā nodarbībā bija daudz atjautības uzdevumu. Kādā uzdevumā mēs sadalījāmies pa pāriem, un mūsu uzdevums spēlē “Krustiņi un aplīši” bija iegūt maksimālo punktu skaitu – četri. Protams, mēs visi bijām spēlējuši šo spēli un nepievērsām lielu uzmanību, ka jāiegūst maksimālais punktu skaits, bet mēs sacentāmies savā starpā. Atgriezeniskajā saitē izspriedām, ka vienmēr nebūs jāsacenšas, bet būs arī jāsadarbojas tieši tā, kā to vajadzēja spēlē.
Pēc šīm aktivitātēm mēs diskutējām par ieklausīšanos cilvēkos. Vineta pastāstīja, ka cilvēkam ir trīs dzirdes līmeņi. Vislabāk ir pielietot trešo dzirdes līmeni – gan ieklausīties, gan uzdot jautājumus, jo tad gan stāstītājs, gan tu pats jutīsies labāk un jūsu saruna būs daudz piepildītāka.
Pēc tam grupās pa četri savā starpā diskutējām, kādam ir jābūt līderim. Mūsu uzdevums bija piecpadsmit minūšu laikā uzrakstīt vismaz astoņas rakstura iezīmes, kādas piemīt līderim. Vēlāk katra grupa sanumurēja šīs rakstura iezīmēs no svarīgākās un ne tik svarīgām. Katra grupa nosauca dažas no savām uzrakstītajām rakstura iezīmēm, un tās visas Vineta apkopoja uz tāfeles.
Visaktīvākā dienas aktivitāte bija “sporta skolotājs, žurnālists un darītājs’’. Mēs bijām komandās pa trīs. Sporta skolotājs rādīja vingrinājumus darītājam, bet žurnālista uzdevums bija uzdot visdažādākos jautājumus darītājam. Darītāja uzdevums bija darīt divas lietas vienlaicīgi – atkārtot sporta skolotāja vingrinājumus un atbildēt uz žurnālista uzdotajiem jautājumiem. Lomas tika mainītas, lai katrs grupas dalībnieks spētu iejusties vienā no šīm lomām.
Komandas darbs ir ļoti svarīgs. To mums iemācīja aktivitāte ar kociņu. Mūsu uzdevums bija noturēt kociņu uz pirksta un nolaist to uz zemes tā, lai tas nenokrīt. Mēs iemācījāmies sadrboties un nevienu nevainot pieļautās kļūdās. No kļūdām jāmācās!
Noslēgumā mēs sastādījām sektora diagrammu. Divas grupas par mūsu stundām skolas dienā un divas grupas par brīvdienu. Katra grupa prezentēja savu dienu, un pēc tam mēs diskutējām par jautājumu: vai mēs kādu no iedaļām paplašinātu vai tieši pretēji – samazinātu.
Nodarbības izskaņā katrs skolēnu pašpārvaldes dalībnieks pateica vienu lietu, kuru paņems līdzi no šīs nodarbības.
Kopumā šī nodarbība bija ļoti radoša, pamācoša, un mēs sapratām, ka mūsu sadarbība skolēnu pašpārvaldē ir daudz augstākā līmenī nekā to bijām novērtējuši nodarbības sākumā. Ar dažādajiem pāru un grupu darbiem mēs spējām iepazīt vēl labāk un tuvāk viens otru. Novērojām līderismu mūsu vidū un iedrošinājām kautrīgākos.
Paldies Vinetai un Dainim par interesanto nodarbību!
Informāciju sagatavoja Megija Nikola Barovska